Instagram adverteren nodig

Instagram staat bekend door zijn actieve gebruikers. Het is een medium dat gericht is op video en audio ten opzichte van andere sociale medium. Bij de concurrenten staat tekst nog steeds centraal hoewel daar ook steeds vaker filmpjes toegepast worden. Denk jij dat je onderneming wel eens wat grafische steun kan krijgen op een van de grootste media kanalen in de wereld. Op Instagram adverteren zorgt ervoor dat jij je doelgroep bereikt met een sterke boodschap.


De gebruikers van Instagram

In de statistieken van Instagram komt naar voren dat de gebruikers van dit medium een van de actiefste zijn op de markt. Dit betekend dat de gebruikers meer betrokken zijn met de geplaatste content maar ook vaker online zijn. Dit zal indirect betekenen dat je boodschap vaker gezien zal worden per gebruiker. Aangezien het een video gericht media kanaal is nemen de gebruikers ook meer tijd voor video en audiomateriaal. Op een medium zal een advertentie in vorm een grappig filmpje vaker worden genegeerd dan wanneer je er een op Instagram plaatst. Dit komt mede doordat de gebruikers van een ander medium minder gewend zijn aan video content. Op Instagram adverteren doe je dan ook niet in de vorm van tekst. Door juist visuele content te creëren sluit je je boodschap strak aan op de doelgroep.

Gerichte content

Een groot voordeel van reclame uiten via sociale medium is dat je de boodschap kan richten. Op Instagram adverteren betekent dat je precies moet weten wie je doelgroep is en op wat voor manier je deze bereikt. Wanneer het duidelijk is wie je doelgroep is kan je een gerichte boodschap laten vormen. Dit houdt in dat je de reclame in een jasje stopt die aansluit bij de prospecten. Je creëert op deze manier een sterker imago en zorgt voor meer aansluiting met de doelgroep. Een boodschap hoeft namelijk niet gericht te zijn op verkopen. Het hoeft niet per se een reclame te zijn. Je kan ook op Instagram adverteren door awareness te vergroten voor je merk of voor een nieuw product. De gerichte content dient dan ook leuk ervaren te worden. Een monotone tekst over een nieuwe aanbieding zal minder aanslaan dan een bijpassende “viraal” video. Op deze manier kan je een unieke boodschap leveren aan een specifieke doelgroep. Je kan dus je doelgroep selecteren op locatie, demografische gegevens, interesses en gedrag. Op deze manier weet je zeker dat je boodschap zal arriveren bij de prospect.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *